رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
  • کد خبر : ۱۱۷۹
  • چاپ خبر : رفع تنبلی ناشی از تاثیرات سو روحی روانی – قسمت اول
رهایی از تنبلی
اولین قدمها جهت رفع تنبلی

رفع تنبلی ناشی از تاثیرات سو روحی روانی – قسمت اول

رفع تنبلی ناشی از عوامل و تاثیرات سو روحی و روانی یکی از اصلیترین دلایل تنبلی تاثیرات سو روحی و روانیست. ذهنتان همانطوری که بر اثر شرایط نامناسب روانی شما را به تنبلی وادار کرده ; با همان قدرت نیز میتواند از شما فردی فعالتر بسازد. در چکیده تعریفی که از ذهن در سایت ذهنیک […]

رفع تنبلی ناشی از عوامل و تاثیرات سو روحی و روانی

یکی از اصلیترین دلایل تنبلی تاثیرات سو روحی و روانیست.
ذهنتان همانطوری که بر اثر شرایط نامناسب روانی شما را به تنبلی وادار کرده ; با همان قدرت نیز میتواند از شما فردی فعالتر بسازد.

در چکیده تعریفی که از ذهن در سایت ذهنیک داشتیم به این نکته اشاره کردیم که ذهن محبتی الهیست و شما با این محبت میتوانید به رشد بیش از پیش خود کمک کنید.

برای رفع این نوع تنبلی (تنبلی هایی ناشی از تاثیرات سو روحی روانی) و خلاصی از آن اولین روش را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابتدا باید ریشه یابی کنید ; فکر کنید و ببینید مهمترین عاملی که ذهن شما را اینقدر خسته و به طبع بر جسم شما اثر گذاشته چه بوده.
حتی اگر دلیل اصلی را نمیدانید بعد از مطالعه این مطلب یک ورق و خودکار بردارید و ۵ مورد از اصلیترین مواردی که فکر میکنید تاثیر مستقیم بر وضع کنونی شما داشته اند یادداشت کنید;
سپس از یک تا ۵ به آنها رتبه بدهید و الویت بندی کنید.
از الویت آخر شروع کنید و اهمیتشان را با دلایلی که به آنها میدهید کم کنید تا در نظرتان کم رنگ شوند ;(تا وقتی الویت پایینتر را کمرنگ نکرده اید سراغ گزینه های بعدی نروید )
به این صورت ; هم در آغاز راه برایتان “حذف موضوعات ازار دهنده” آسان خواهد شد , هم برای موضوعات سختتر ذهنتان عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

برای مثال اگر در گذشته , شما در شغل یا تحصیل یا زندگی مشترکتان موفق نبوده اید ; گزینه ها را به این صورت کمرنگ نمایید ;
در شغلم موفق نبودم = اشکال نداره خیلیها موفق نبودن مگه قراره با هر شکستی تا ابد ببازم؟
کنکور قبول نشدم = خیلیها قبول نشدن ولی ادامه دادن مگه من ازشون کمترم؟
از همسرم جدا شدم = خب اگه منو دوست داشت میموند حالا که نموند باید خودمو برای کسایی که چه الان چه آینده دوست دارن کنارشون باشم حفظ کنم

شاید در نگاه اول این موضوعات ربطی به تنبلی نداشته باشند , اما همینها شما را سردتر و ذهنتان را درگیرتر کرده , گاهی درگیریهای ذهنی از نوع مثبت شما را فعالتر خواهد کرد , ولی امان از وقتی که ذهنتان دچار درگیریهایی از نوع منفی شود و مانند ; سیاه چاله ای افکار مثبتتان را در خود غرق خواهد کرد.

در قدم بعدی ما از شما میخواهیم روزانه یکی از دو گزینه ی زیر را تا دو هفته به طور مداوم انجام دهید;

در خیابان قدم بزنید اگر کودکی به شما نگاه کرد با لبخندی محبت آمیز جوابش را بدهید . اگر کودکان کار را دیدید از انها خرید کنید حتما لازم نیست از خریدتان استفاده کنید (درصورت وسواسی بودن یا به هر دلیلی)همین دو کار برای دو هفته تمرین مفید و کافی خواهد بود

پیشنهاد بعدی این است که در خانه به پدر مادرتان ابراز احساسات کنید (جمله دوست دارم ) را حتما به زبان بیاورید بدون هیچ خجالت کشیدنی . اگر در زندگی مشترکتان هستید این را به همسرتان هر روز تکرار کنید حتی شده روزی یک مرتبه.و معجزه این تمرین وقتی کامل میشود که بوسه با آن درآمیخته باشد .

شاید برای بعضی کارهای بالا خیلی سخت یا حتی تمسخرآمیز بنظر بیاید. اما……
اما بدانید این روش چندین بار بازبینی شده و از چندین جهت مورد بازنگری قرار گرفته و تاثیرات زنجیروار آن در این روش دیده شده است.

۳+
کانال تلگرام

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه




هزاران مطلب ذهنیک را فقط در صفحات اجتماعی ذهنیک مشاهده نمائید

جهت ورود به هر یک از صفحات ما روی یکی از گزینه های زیر کلیک فرمایید

جهت مشاهده ی خود سایت بر روی علامت ضربدر کلیک کنید